23:04
1
کد خبر : 16178

جوکوویچ ۲-۰ نادال؛ پایان یک افسانه؛ ضیافت آخر در ریاض

پرده آخر رقابت دو اسطوره تکرارنشدنی دنیای تنیس هم به روی صحنه رفت؛ در ریاض پایتخت عربستان سعودی و در مسابقات نمایشی جام شش پادشاه.

جوکوویچ ۲-۰ نادال؛ پایان یک افسانه؛ ضیافت آخر در ریاض به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رافائل نادال و نواک جوکوویچ دو قهرمان بزرگ دنیای تنیس که سال‌های متمادی زمین‌های تنیس را به میدان نبرد و افتخار بدل کردند، روز شنبه در پایتخت عربستان برای شصت‌ویکمین و آخرین بار مقابل هم به میدان رفتند. 

ست اول با برتری قاطع جوکوویچ با نتیجه ۶ بر ۲ همراه بود. اما نادال که نمی‌خواست ملاقات آخر با رقیب دیرینه‌اش به یک مصاف یک‌طرفه بدل شود، در ست دوم تلاش مضاعفی کرد و به ویژه در لحظات پایانی بازی با فورهندهایش استثنایی خود هواداران را به وجد آورد. اما این ست هم سرانجام در تایبریک به سود جوکوویچ به پایان رسید تا پرونده رقابت این دو برای همیشه بسته شود.

برنده این مسابقه اگرچه جوکوویچ ۳۷ ساله بود اما این بار و به‌رغم تمام نبردهای قبلی، پیروزی کم‌ترین اهمیت را داشت. چراکه با خداحافظی نادال ۳۸ ساله در پایان فصل می‌دانیم این رقابت دیگر تکرار نخواهد شد و زین پس فقط می‌توانیم با مرور تقابل‌های فراموش‌نشدنی‌شان دلمان را خوش کنیم.  

جدال نادال و جوکوویچ یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ تنیس بود. جدالی که از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی کلید خورد و به مدت ۱۸ سال در بالاترین سطح ادامه پیدا کرد. هر مسابقه‌‌ داستانی تازه داشت؛ هر دو با تمام وجود به زمین می‌آمدند تا نه فقط برای پیروزی که برای ساختن میراثی ابدی بجنگند. 

امروز با پایان اپیزود آخر از این رقابت افسانه‌ای، دوران طلایی "بیگ ۳" هم به سر آمد؛ دورانی که با فدرر آغاز شد و با نادال و جوکوویچ به اوج رسید تا باشکوه‌ترین دوره تاریخ تنیس در پیش چشمان ما رقم بخورد.

دورانی که برای همیشه در کتاب‌های تاریخ و در گام‌های هر کودکی که توپ تنیس در دست می‌گیرد زنده خواهد بود. همچون افسانه‌ای که به سینه‌به‌سینه منتقل می‌شود.
برچسب ها
کد خبر : 16178
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

آروین فرودی - 7 روز پیش

چه قدر لذت بردیم از دیدن بازیهای این ۳ افسانه دنیای تنیس.
0 0
پربازدیدترین اخبار