10:35
0
کد خبر : 5174

تندترین انتقاد از پپ:«ما به سبک او اعتماد کردیم و این اشتباه بود!»

اختصاصی/ باستین شواین‌اشتایگر، ستاره سابق بایرن مونیخ بر این باور است که سبک فوتبالی که پپ گواردیولا تلاش می‌کرد در دوران حضورش در بایرن در این تیم پیاده کند، به تیم باواریایی و تیم ملی آلمان آسیب‌های زیادی وارد کرد.

تندترین انتقاد از پپ:«ما به سبک او اعتماد کردیم و این اشتباه بود!»

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، باستین شواین‌اشتایگر ستاره سابق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن‌مونیخ در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵، در صحبت‌هایی به انتقاد از پپ گواردیولا و دوران حضورش در باشگاه باواریایی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ پرداخته است.

ستاره اسبق ژرمن‌ها که حالا ۳۹ ساله است، در سال ۲۰۱۵ بایرن‌مونیخ را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد. او با یادآوری دوران حضور گواردیولا در بایرن مونیخ گفته:«ما به سبک فوتبال گواردیولا اعتماد داشتیم ولی این یک اشتباه بزرگ بود. زمانی که پپ به بایرن آمد، یک سبک فوتبال مشخص داشت که حیرت‌انگیز بود. ایده‌هایی که او به بازیکنان می‌داد و در جریان بازی به کار می‌گرفت، شگفت‌انگیز بودند اما آنچه رخ داد این بود که خیلی از باشگاه‌های دیگر و حتی تیم ملی آلمان هم سعی کردند از آن کپی‌برداری کنند.»

شواینی در پادکست اوورلپ و در گفتگو با گری نویل ادامه داد:«با آمدن گواردیولا به مونیخ، ما DNA تیم را به طور کلی فراموش کردیم. خیلی به سبک فوتبال او اعتماد داشتیم و من معتقدم این یک اشتباه در فوتبال آلمان بود. من همیشه گفته‌ام که پپ، بارسلونا را شکل داد و در آن تیم ۱۱ بازیگر در زمین داشت و یک فیلم را رقم می‌زد. ولی تلاش برای اجرای همان فیلم در بایرن و در منچسترسیتی و در شرایطی که بازیگران تغییر می‌کنند، سخت است.»

درس‌هایی که گواردیولا آموخت

ستاره سابق ژرمن‌ها ادامه داد:«به نظرم گواردیولا در طول دوران حضورش در مونیخ و در سال‌های ابتدایی حضور در منچسترسیتی چیزهای زیادی یاد گرفت و فهمید برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، به این نیاز است که در خط دفاعی قدرتمند باشید.»

این اولین باری نیست که شواین‌اشتایگر به انتقاد از گواردیولا در دوران حضورش در بایرن‌مونیخ می‌پردازد. او در سال ۲۰۲۳ هم در گفتگو با تاک اسپورت گفته بود:«زمانی که گواردیولا به مونیخ و به آلمان آمد، همه فکر می‌کردند که باید این سبک فوتبال با پاس‌های کوتاه را انجام داد و به این شکل بود که ارزش‌های خودمان را از دست دادیم. به نظر من همه کشورهای دیگر، تیم ملی آلمان را یک تیم جنگنده می‌شناختند که همیشه تا ثانیه آخر به دنبال توپ می‌دود ولی فکر می‌کنم که ما این ویژگی را در طول هفت یا هشت سال اخیر از دست داده‌ایم؛ چرا که اصلا این سبک بازی را فراموش کرده‌ایم. در طول این مدت بیشتر تمرکز تیم ملی آلمان بر پاس دادن توپ به شیوه‌ای زیبا بود.»

گواردیولا در طول سه فصل حضورش در بایرن مونیخ به سه قهرمانی در بوندس لیگا، ۲ قهرمانی در جام حذفی آلمان، یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و یک سوپرکاپ اروپا دست پیدا کرد.

برچسب ها
کد خبر : 5174
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار