21:05
0
کد خبر : 16733

گزارش کامل مراسم فرانس فوتبال؛ توپ طلا به رودری رسید

مراسم توپ طلای فرانس فوتبال در پایتخت فرانسه برگزار شد و رودری عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را کسب کرد.

گزارش کامل مراسم فرانس فوتبال؛ توپ طلا به رودری رسید
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ انتظارات به سر رسید و مراسم توپ طلای فرانس فوتبال سال ۲۰۲۴، امشب در شهر پاریس برگزار شد.

در حالی که رسانه‌ها از رسیدن جایزه به وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی رئال مادرید صحبت می‌کردند، ساعاتی پیش از مراسم اعلام شد که این جایزه، به رودری هافبک تیم ملی اسپانیا و منچسترسیتی خواهد رسید و به همین دلیل، اعضای رئال مادرید این مراسم را تحریم کرده‌اند.  در پایان این مراسم، رودری موفق به کسب جایزه توپ طلا شد. شما می‌توانید مشروح کامل اخبار و حواشی این مراسم را در گزارش سایت فوتبال برتر مشاهده کنید:

*حک شدن نام رودری روی توپ طلای سال ۲۰۲۴ فرانس فوتبال.


*رودری در خصوص احتمال رسیده توپ طلا به هم‌تیمی خود در تیم ملی اسپانیا گفت: «بالاتر بودن از بازیکنان بزرگی مانند وینی و بلینگهام به جایزه من معنای بیشتری میدهد، من به آنچه برای کشورم انجام داده ام افتخار میکنم. من مطمئنم لامین یامال روزی به اینجا خواهد آمد و این جایزه را به دست خواهد آورد، فقط و فقط تلاش کن رفیق و رو به جلو حرکت کن.»



*وینیسیوس جونیور که به دلیل آگاهی از رسیدن این جایزه به هافبک منچسترسیتی در مراسم توپ طلا شرکت نکرده بود، در اولین واکنش خود به این اتفاق در شبکه اجتماعی ایکس برای فرانس فوتبال و سایر رقبا خط و نشان کشید و نوشت: «اگر لازم باشد ۱۰ برابر بیشتر تلاش می‌کنم. آن‌ها آماده نیستند!»



*رودری چهارمین بازیکن غیرانگلیسی است که با وجود بازی برای یک تیم انگلیسی برنده جایزه توپ طلا می‌شود؛ او همچنین اولین برنده این جایزه از منچسترسیتی هم هست. دنیس لاو، جرج بست و کریستیانو رونالدو هر سه از منچستریونایتد سه برنده غیرانگلیسی قبلی تیم‌های انگلیسی در مراسم توپ طلا بودند.



*کارلو آنچلوتی که در مراسم حضور نداشت، واکنش کنایه‌آمیزی به انتخاب خود به عنوان بهترین سرمربی سال جهان نشان داد: «می‌خواهم از خانواده‌ام، رئیسم، باشگاهم، بازیکنانم و بالاتر از همه از وینی و کارواخال تشکر کنم.»



*ادامه صحبت‌های رودری در مراسم توپ طلا:  چون در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستم، می‌دانم که مردم چیز زیادی از من نمی‌دانند، من یک آدم معمولی هستم. من از ورزش و حرفه‌ای بودن لذت می‌برم. من آدم بسیار آرامی هستم و تلاش می‌کنم که آدم خوبی باشم.



*رودری بالاتر از سه ستاره رئال این جایزه را کسب کرد؛ وینیسیوس جونیور، جود بلینگام و دنی کارواخال به ترتیب دوم تا چهارم شدند.



*رودری پس از کسب جایزه توپ طلا: یک روز به پدرم گفتم که رویای من به پایان رسیده و من می‌خواهم از فوتبال بروم. اما او به من گفت که مسیر خود را ادامه دهم و باید بجنگم و امروز این‌جا هستم؛ باید از او تشکر کنم.



*در پایان مراسم توپ طلای ۲۰۲۴ دنیای فوتبال، رودری جایزه بهترین بازیکن سال و توپ طلا را دریافت کرد.



*تنها برنده آفریقایی تاریخ توپ طلا یعنی ژرژ وه‌آ برای اعلام برنده به روی صحنه آمد.



*انتظارها به سر رسید و حالا، نوبت اهدای جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۴ به بهترین بازیکن مرد دنیای فوتبال از نگاه فرانس فوتبال است.

*هر سه نامزد نهایی کسب جایزه توپ طلای فوتبال زنان از بارسلونا بودند؛ همچنین برای چهارمین سال متوالی، جایزه توپ طلای زنان به یک بازیکن از بارسلونا رسید.



*آیتانا بونماتی ستاره تیم ملی زنان اسپانیا و باشگاه بارسلونا که سال گذشته توپ طلای فوتبال زنان را دریافت کرده بود؛ بار دیگر به این جایزه رسید. او این جایزه را از دستان ناتالی پورتمن، بازیگر مطرح سینما و برنده اسکار سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.



*جایزه یوهان کرویف بهترین سرمربی سال فوتبال مردان جهان به کارلو آنچلوتی رسید؛ اسطوره سرمربی‌گری فوتبال جهان نیز مانند سایر اعضای باشگاه رئال مادرید در این مراسم حضور ندارد.



*اما هیز سرمربی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که با این تیم به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس شده بود، عنوان برترین سرمربی سال فوتبال زنان را از آن خود کرد.



*جایزه بهترین سرمربی سال از امسال به نام یوهان کرویف سرمربی اسطوره‌ای بارسلونا نام‌گذاری شده است. هریستو استویچکوف بازیکن سابق بارسلونا و برنده توپ طلا در سال ۱۹۹۴ و یوردی کرویف پسر او در این مراسم حاضر هستند.

*نفرات ۵ تا ۷ جایزه توپ طلا:

۵- ارلینگ هالند؛ منچسترسیتی و تیم ملی نروژ



۶- کیلیان امباپه؛ پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید و تیم ملی فرانسه



۷- لائوتارو مارتینز؛ اینتر و تیم ملی آرژانتین 



*جنیفر هرموسو بازیکن تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا که یکی از چهره‌های جنجالی جام جهانی زنان سال گذشته بود، به دلیل اقدامات خود برای حقوق زنان در یک سال اخیر جایزه سوکراتس را دریافت کرد.

*پنج دروازه‌بان برتر سال ۲۰۲۴ از نگاه فرانس فوتبال:



*امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین و باشگاه استون ویلا جایزه بهترین دروازه‌بان سال یا همان جایزه لو یاشین را دریافت کرد. این جایزه از سوی هم‌تیمی او در تیم ملی آرژانتین یعنی لائوتارو مارتینز به او اهدا شد. دوناروما، لونین، اونای سیمون و مایک مانیان دیگر نامزدهای کسب این جایزه بودند.



*تونی کروس در یک پست اینستاگرامی از وینیسیوس جونیور تمجید کرد و به او با لقب «بهترین» دلگرمی داد. وینیسیوس نیز از هافبک آلمانی فصل گذشته رئال مادرید تشکر کرد.



*یامال پس از دریافت جایزه کوپا بهترین بازیکن جوان:  دریافت این جایزه برای من موجب افتخار است؛ من این جایزه را به مادرم، مادربزرگم، تیم خود و مربیانم تقدیم می‌کنم. این جایزه برای آن‌هاییست که من را حمایت کردند.



*جایزه گرد مولر بهترین گلزن به هری کین و کیلیان امباپه رسید و هری کین این جایزه را دریافت کرد اما کیلیان امباپه در این مراسم شرکت نکرده است.  این دو بازیکن در سال ۲۰۲۴، ۵۲ گل به ثمر رساندند.



*رده‌بندی نفرات ۸ تا ۱۰ توپ طلا:

۸- لامین یامال؛ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا 



۹- تونی کروس؛ رئال مادرید و تیم ملی آلمان 



۱۰- هری کین؛ بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال انگلیس 



*یک سال پس از درگذشت فرانس بکن‌باوئر، از اسطوره فوتبال آلمان در حضور همسر و فرزند او و کارل هاینز رومینیگه تحلیل شد.



*تیم رئال مادرید که عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود؛ جایزه بهترین باشگاه فوتبال در مردان را به دست آورد. هیچ نماینده‌ای از این تیم در مراسم توپ طلا حضور ندارد.



*تیم زنان بارسلونا که به سه‌گانه فوتبال اروپا رسیده بود، بهترین باشگاه فوتبال زنان در سال ۲۰۲۴ شد.



*پنج بازیکن برتر جوان سال ۲۰۲۴ به انتخاب فرانس فوتبال:



*فوق‌ستاره جوان بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۴ را در مراسم توپ طلای فرانس فوتبال دریافت کرد. او اولین بازیکن زیر ۱۸ سال است که این جایزه را تصاحب می‌کند. این جایزه با رأی برندگان سابق توپ طلای فرانس فوتبال انتخاب می‌شود.



*جایزه کوپا بهترین بازیکن جوان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۴ به لامین یامال رسید.



*بخش اول مراسم با تقدیر از رود گولیت آغاز شد.

*هری کین مهاجم بایرن نیز وارد محل برگزاری مراسم شد؛ او قرار است جایزه ویژه گرد مولر یا بهترین گلزن سال را از آن خود کند.



*لوئیز فیگو برنده توپ طلای سال ۲۰۰۰ که انتقالی تاریخی از بارسلونا به رئال مادرید داشت، پیش از آغاز این مراسم صحبت جالبی را در خصوص توپ طلا مطرح کرد و گفت: توپ طلا تا امروز یک جایزه معتبر بوده است.»



*رودری که شانس اول کسب توپ طلا محسوب می‌شود، به سالن محل برگزاری مراسم رسید. او در خصوص احتمال برنده شدن خود گفت: «من هیچ چی نمی‌دانم، بگذارید ببینیم چه می‌شود.»



*رود گولیت برنده پیشین جایزه توپ طلا: فکر می‌کنم وینیسیوس جونیور برنده توپ طلا خواهد شد!



*تونی کروس: رودری برنده توپ طلا می‌شود ولی من هرگز به این جوایز فردی اهمیت نمی‌دهم و بنظرم بی‌معنی هستند! در تنیس به‌عنوان یک ورزش انفرادی جوایز فردی مهم است نه در فوتبالِ تیمی!



*شبکه پخش مراسم توپ طلا در بخشی از  پوشش خود تصاویر تحقیرآمیزی برای وینیسیوس جونیور استفاده کرده که باعث خشم هواداران رئال مادرید شده است.



*لامین یامال شانس اصلی کسب جایزه پسر طلایی نیز  در سالن حضور پیدا کرد. او در بین ۱۰ نامزد نهایی کسب توپ طلا هم قرار دارد.



*ژرژ وه‌آ برنده توپ طلا در سال ۱۹۹۵ و تنها آفریقایی برنده این جایزه در مراسم حضور دارد.



*لوییس دلافوئنته سرمربی اسپانیا: این برای فوتبال خوب نیست که باشگاهی مانند رئال مادرید در مراسم برترین‌های فوتبال شرکت نمی‌کند.



*۱۰ نامزد نهایی کسب توپ طلا:



*نفرات ۱۵ تا ۱۱ لیست توپ طلا:

۱۱- فیل فودن؛ منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس

 ۱۲- فلوریان ویرتز؛ لورکوزن و تیم ملی  آلمان

۱۳- دنی اولمو؛ لایپزیش، بارسلونا و تیم ملی اسپانیا

 ۱۴- آدمولا لوکمن؛ آتالانتا و تیم ملی نیجریه

۱۵- نیکو ویلیامز؛ بیلبائو و تیم ملی اسپانیا



*لوئیس  دلافوئنته سرمربی تیم ملی اسپانیا به محل برگزاری مراسم رسید؛ گفته می‌شود او عنوان بهترین سرمربی سال را از آن خود می‌کند.



*نام وینیسیوس جونیور و جود بلینگام از روی صندلی ویژه مهمانان این مراسم حذف شده است.



*سالن برگزاری مراسم آماده پذیرایی از مهمانان و ستارگان فوتبال جهان است. دیدیه دروگبا اسطوره چلسی مانند سال‌های گذشته اجرای این مراسم را برعهده دارد.



*یکی از یوتیوبرهای برزیلی که در فضای مجازی شهرت بالایی دارد، به نشانه اعتراض با لباس وینیسیوس جونیور در فرش قرمز حضور پیدا کرده است.



*ارلینگ هالند نیز در مراسم توپ طلا غایب است و در ورزشگاه تیم مالمو سوئد حضور دارد.



*نفرات ۲۰ تا ۱۶ لیست توپ طلا:

۱۶- گرانیت ژاکا؛ لورکوزن و تیم ملی سوئیس

۱۷- فدریکو والورده رئال مادرید و تیم ملی اروگوئه

۱۸- امیلیانو مارتینز؛ استون ویلا و تیم ملی آرژانتین

 ۱۹- مارتین اودگارد؛ آرسنال و تیم ملی نروژ

 ۲۰- هاکان چالهان‌اوغلو؛ اینتر، تیم ملی ترکیه



*نفرات ۲۵ تا ۲۱ لیست توپ طلا

۲۱- بوکایو ساکا؛ آرسنال و تیم ملی انگلیس 

۲۲- آنتونیو رودیگر؛ رئال مادرید و تیم ملی آلمان 

۲۳- روبن دیاز؛ منچسترسیتی و تیم ملی پرتغال

۲۴- ویلیام سالیبا؛ آرسنال و تیم ملی فرانسه

۲۵- کول پالمر؛ چلسی و تیم ملی انگلیس 



*نفرات ۳۰ تا ۲۶ لیست توپ طلا:

۲۶- دکلان رایس؛ آرسنال و تیم ملی انگلیس

۲۷- ویتینیا؛ پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی پرتغال 

۲۸- آلخاندرو گریمالدو؛ لورکوزن و تیم ملی اسپانیا 

۲۹- آرتم دوبویک و متس هوملز



برچسب ها
کد خبر : 16733
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار